20220628_134901

Celina gaat shinen van mode en muziek 

De Droom 

Celina droomt van haar eigen kledinglabel dat de hele wereld verovert. Op haar Droomdag ziet deze meid dat dromen ook werkelijkheid kunnen worden. Ze is in één dag fotomodel, actrice en eigenaresse van haar eigen modelabel. Wat later mag ze ook nog zangeres Emma Heester ontmoeten.   

Droomgidsen 

Annemiek en Heidi  

De Droomdag

Nog voor de vaart er goed in zit op haar Droomdag, wordt Celina uit Reusel door haar droomgidsen Annemiek en Heidi met fotografe Desirée thuis opgehaald voor een mooie metamorfose. Het is Wietske van Haarstudio Soop in Reusel die Celina verrast met het zetten van krullen. Ondertussen wordt Celina´s beste vriendin Samira tot haar verrassing niet bij de orthodontist maar door haar ouders bij dezelfde kapper afgezet. 

Dan komt er een roze limousine voorrijden, waarvan Celina zo hoopte dat ze ooit daarin mocht meerijden. Heel blij stappen de meisjes samen met Annemiek in en meteen gaat de muziek met Celina’s lievelingszangeres Emma Heesters aan.  

De limousine stopt bij haar school. Celina´s klasgenootjes komen kijken en vinden de roze ´limo´ geweldig. De fotografe maakt een boel leuke foto´s voor in het fotoboek van Celina dat ze als aandenken van haar Droomdag zal krijgen.  

Volgend schooljaar zit Celina weer op dezelfde ‘middelbare’ als haar vriendin Samira. Maar eerst mogen ze op de foto met Groep 8 van Celina op haar basisschool in Reusel. Zij is het blije middelpunt, languit liggend in de armen van haar klasgenootjes.  

kledinglabel By-Bar

Dan worden ze uitgezwaaid door de klas en gaan ze in de  ‘limo’ op weg naar de hoofdvestiging van het kledinglabel By-Bar in Breda. “Ik wil later een winkel die Coolstar heet”, zegt Celina als ze tot haar grote verrassing met de eigenaresse Barbara op de grote designafdeling van By-Bar rondloopt. Ze ziet het al voor zich: “Het is hele coole kleding en als je buiten loopt voel je je helemaal een ster!” Tijdens de rondgang zie je Celina shinen.  

De meiden worden door Barbara in de watten gelegd. Ze mogen een moodboard maken waarop ze allerlei stofjes plakken, ontwerpen inkleuren en hun eigen sfeer creëren. Celina houdt van bloemetjes, rokjes, truitjes met pasteltinten en veel roze, Samira kleurt meer zwart en groen, ze is meer fan van de Gothicstijl. Het is grappig om te zien dat deze hechte vriendinnen toch zo verschillend zijn.  

Behalve een ontvangst en kleding van By-Bar in Breda krijgen de meiden hier ook ze de kans om een eigen kledinglogo te ontwerpen. Samira maakt een rockontwerp met vlammende letters. Celina is heel tevreden met haar Coolstar-letters, met de a in de vorm van een stralende, gele ster. Ook mogen ze kleding uitzoeken. Celina kiest een lichtblauwe spijkerbroek en dito truitje en Samira een hele stoere hoody.  Ze bezegelen hun vriendschap met oorhangers van gouden veertjes.  

Bij mode hoort natuurlijk ook een goede fotoshoot bij By-Bar. Ook kijken de meiden  rond op de verkoop- en orderafdeling van By-Bar en horen van Barbara wat er bij komt kijken om een modelabel te runnen. Celina vindt het fascinerend. Barbara nodigt haar dan ook van harte uit om bij By-Bar stage te komen lopen. Celina is blij, zeker dat is voor haar een mooie optie. Samira daarentegen ziet voor zichzelf meer een toekomst in de beveiliging.

Achter de schermen bij GTST

Vanuit Breda gaan ze door in de auto van Heidi naar het Mediapark bij de Johan Cruijff Arena in Amsterdam. Onderweg zijn er lekkere lunchpakketjes. Ze komen aan bij de RTL4 studio’s van de meest populaire tv-serie van Celina: Goede Tijden, Slechte Tijden. In allerlei kantoortjes zijn de scènes voor GTST ingericht. Ze krijgen een rondleiding en zien er de productie, scriptschrijvers en acteurs aan het werk. Dan belanden ze tot hun verbazing in de visagie alsof ze zelf een BN’er zijn. Dat is natuurlijk super. Ze zien plots BN’er Jette van der Meij, die Laura Selmhorst speelt in GTST.  

Celina herkent ook de spulletjes van Ludo Sanders in de serie. Ook de kleren aan de rekken plaatst ze zo bij de hoofdrolspelers. Dan gebeurt het onwerkelijke voor Celina: Ze mag figureren in een scène in café De Koning. Ze vindt het helemaal mooi. Alsof ze nooit anders gedaan heeft, voert Celina voor de draaiende camera’s een geanimeerd gesprek met een andere figurant. Ze verheugt zich erop om zichzelf in oktober op televisie te zien, haar debuut in GTST. 

Even later treft Celina haar favoriete actrice Bertrie Wierenga (Shanti de Jong in GTST). Ze vindt het geweldig. Ook de persoonlijke boodschap die ze van beide actrices krijgt, achterop de plattegrond van de gespeelde scène is, bijzonder. ‘Leuk dat je er was, kom zeker nog een keer terug’, schrijft Jette.  

Voor Samira is het wat minder boeiend omdat ze de serie niet volgt. Maar ook zij geeft haar ogen goed de kost en waar Celina verder droomt over een toekomst als filmster, weet Samira het nu heel zeker; zij wil iets in de beveiliging. Met hun goody bags van RTL gaan de meiden giebelend en kletsend op weg naar McDonalds in Udenhout. Daarna worden ze vol verhalen thuis afgezet bij Celina. 

meet en greet met Emma Heesters

Als kers op de taart krijgen Celina, Samira en hun moeders later nog een uitnodiging voor een Meet & Greet met Emma Heesters tijdens de Amsterdamse Zomer. Zij brak door op YouTube en door haar optreden bij de Beste Zangers bij AVROTROS.  

Celina vindt deze backstage-ontmoeting met haar lievelingszangeres fantastisch. Ze krijgt de kans om Emma een zelfgemaakt kaartje en armbandje te geven en haar eigen TikTok-filmpje met de zangeres te maken. Dan gaan de meiden met Emma Heesters op de foto om daarna met hun moeders volop te genieten, van haar geweldige optreden.  

Sponsoren bedankt! 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Samenwerking met een chocolade randje

Wij zijn enorm trots op onze leuke samenwerking met Olala Chocola Breda. Zij gaan ook dit jaar speciaal voor Stichting Dream4Kids prachtige, handgemaakte chocoladeletters maken van eerlijke en lekkere chocolade. Met een bestelling van deze speciale chocoladeletters steunt u Dream4Kids en helpt u ons nog meer Droomdagen te organiseren voor kinderen met een trauma tussen de 6 en 12 jaar. Helpt u ons mee zoveel mogelijk chocoladeletters te verkopen?

Of scan de QR-code en bestel!